چرا باید سایت داشته باشیم؟

امروز قصد دارم به بررسی این موضوع بپردازم که آیا شما نیاز به سایت دارید و اینکه چرا باید وبسایت داشته باشیم؟

بیل گیتس یه جمله‌ی معروف داره که میگه: «اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به زودی از صحنه‌ی کسب و کار حذف خواهد شد!»

واقعیت اینه که ما بیشترین و مهم‌ترین اطلاعات موردنیاز خودمون رو از اینترنت بدست میاریم. پس طبیعیه اگر بگیم نادیده گرفتن چنین پتانسیلی، اشتباه بسیار بزرگیه و به قول بیل گیتس، در آینده‌ی نه چندان دور، در صورتی که هنوز وب‌سایتی برای کسب و کار خودمون راه‌اندازی نکرده باشیم، از صحنه‌ی کسب و کار حذف می‌شیم!

در واقع وب‌سایت شما، همون دفتر کار یا فروشگاه شما توی دنیای اینترنت به حساب میاد.

مزایای داشتن وبسایت:

۱- کسب اعتبار و برندسازی

داشتن وب‌سایت یک راه عالی برای معرفی کسب و کار شماست. اغراق نیست اگر بگیم که داشتن یک وب‌سایت، باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما میشه و به کمک اون، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. البته، حتی اگر شما یک کسب و کار هم نداشته باشید، باز این شانس برای معرفی ارزشمنده. چرا که باعث مطرح شدن و معرفی شما میشه.

۲- فعالیت بدون محدودیت زمانی و مکانی

حتما میدونید که یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی کردنشه. اگر شما پشتیبانی خوبی به مشتریانتون ارائه ندید، متوجه میشید که بعد از چندوقت، از دستشون میدید. داشتن یک سایت به شما این امکان رو میده که بتونید به صورت شبانه‌روزی، پیام‌های مخاطبانتون رو دریافت کنید و حتی پاسختون رو به صورت آنلاین براشون ارسال کنید.

و همینطور به کمک یک وب‌سایت، دیگه مهم نیست شما یا کسب و کارتون توی چه شهر یا منطقه‌ای باشه، صرفا با داشتن یه سایت میتونید خودتون رو معرفی کنید و محصولات و خدماتتون رو به فروش برسونید.

۳- جذب مشتریان جدید

داشتن وب‌سایت یه فرصت عالیه که بتونید ارتباطاتتون رو گسترش بدید. در واقع وقتی شما یک وبسایت دارید، مشتریان و همکارانتون راحت‌تر شما رو پیدا می‌کنند و در نتیجه شانس ایجاد روابط تجاری جدید، به وجود میاد.
البته اگر هم شما صاحب کسب و کار نیستید و صرفا در حال طراحی یک وبسایت شخصی هستید، باز هم باید فرصت ایجاد روابط جدید رو غنیمت بشمارید.

۴- جمع‌آوری اطلاعات کاربران

توی کسب و کارهای سنتی، ممکنه یک مشتری رو پس از خرید، دیگه هیچوقت نبینید. اما در کسب و کارهای آنلاین، در زمان خرید مشتری، می‌تونید شماره تلفن یا آدرس ایمیلش رو بگیرید و سال‌ها از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی باهاش در ارتباط باشید.

اهمیت داشتن وبسایت به این مورد ختم نمیشه و شما با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان، می‌تونید اون‌ها رو از رسیدن اجناس جدید، تخفیف‌های آخر فصل، جوایز ویژه و… مطلع کنید و حتی برای اونها کد تخفیف ارسال کنید تا شما رو فراموش نکنند و به خرید دوباره از شما تشویق بشن.

۵- ارزیابی دقیق‌تر مخاطبین

یک مزیت بسیار بزرگ داشتن وب سایت، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق رفتار کاربرانه. البته منظور ما فقط گرفتن نظرات و پیشنهادات مشتریان نیست. بلکه نکته جذاب‌تر، امکان تحلیل با استفاده از ابزارهای دیجیتاله.

بذارید موضوع رو یکم برای شما بازتر کنیم: توی اینترنت، امکان اندازه‌گیری همه‌چیز به صورت دقیق وجود داره. مثلاً توی پنل‌های ما یک قسمت آمار مفصل وجود داره که شما از طریق اون می‌تونید بفهمید که بازدیدکننده‌های شما از کدوم شهر و کشور هستن، کدام صفحات شما رو بیشتر دیدن، با چه دستگاهی بیشتر به سراغ شما اومدن و …

موضوع وقتی جذاب‌تر میشه که از یه ابزار حرفه‌ای‌تر مثل گوگل آنالیتیکس برای تحلیل سایت استفاده کنید. به این ترتیب شما دقیقاً می‌فهمید که کاربران از چه طریقی وارد وبسایت شما میشن، چقدر در سایت باقی میمونن، چه مسیری رو طی میکنن و …

۶- گسترش روش‌های تبلیغاتی

با داشتن یک وب‌سایت، شما به روش‌های تبلیغاتی بیشتر و بهتری دسترسی دارید که مهمترین اون‌ها، تبلیغات در گوگله. تبلیغ در گوگل رو میشه هدفمندترین نوع تبلیغ دونست. چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده میشه که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما رو جستجو می‌کنند.
علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی هم بازه. برای مثال می‌تونید از رپورتاژ آگهی، بک‌لینک و … برای تبلیغ خودتون استفاده کنید.

۷- امکان مقایسه خدمات

حتما برای شما هم پیش اومده که مشتری در زمان خرید یک محصول، بین دو آیتم شک داشته و در نهایت به دلیل اینکه نتونسته انتخاب کنه، از خرید صرف نظر کرده 😐 یکی دیگه از مزیت‌های داشتن وبسایت، اینه که کاربران می‌تونن به راحتی محصولات و خدمات شما رو سر فرصت باهم مقایسه کنند و در نهایت با توجه به مواردی که مدنظرشونه، تصمیم بگیرند.

 

همونطور که متوجه شدید، داشتن یک وب‌سایت می‌تونه سود بسیار زیادی برای شما داشته باشه. ساختن وب سایت یه راه کم هزینه برای دیده شدن و افزایش درآمد شماست.

اما اگر هنوز هم مطمئن نیستید، می‌تونید با ما تماس بگیرید تا بصورت رایگان در این زمینه به شما مشاوره بدیم.
اگر هم که تصمیمتون رو برای راه‌اندازی وب‌سایت گرفتید، برای باقی مراحل اصلا نگران نباشید، رسانه سافت کنار شماست!

چرا باید سایت داشته باشیم؟